No items found.

Geschiedenis van Welvaere

Soms begint iets groots op de meest onverwachte plekken. Voor Welvaere was dat een achtertuin, waar een ondernemende student simpelweg een bubbelbad wilde om buiten te ontspannen...

mountain

Van een tuin vol bubbelbaden naar een toonaangevend wellnessmerk

Soms begint iets groots op de meest onverwachte plekken. Voor Welvaere was dat een achtertuin, waar een ondernemende student simpelweg een bubbelbad wilde om buiten te ontspannen. Maar als hij er één wilde, moest hij ‘m zelf betalen – aldus zijn vader. En zo begon het avontuur. Eén bubbelbad werd er al snel meer, tot de tuin zo vol stond dat er geen grassprietje meer over was. Tijd voor een eigen plek. Een straat verderop werd een pand gevonden en met een KvK-inschrijving was EasyBubbels een feit.

Maar zoals bij elke goede reis, zat er een wending in het verhaal. De verkoop van bubbelbaden liep vast door regelgeving, en de student – inmiddels een ondernemer – moest op zoek naar een nieuwe koers. Die vond hij in houtgestookte wellness. Hottubs en sauna’s brachten dezelfde ontspanning, maar met een ambachtelijk en natuurlijk karakter. Van een simpel verkooppunt groeide het bedrijf uit tot een plek waar we zelf wellnessproducten ontwikkelden, bouwden en verkochten.

Over Welvaere

65+ enthousiaste Welworkers
4 locaties in Europa
8+ bussen op de weg
3 productielocaties
Top 250 groeibedrijf in 2022

Een vriendengroep met een missie

Vanaf het begin voelde Welvaere niet als een standaard bedrijf, maar meer als een vriendengroep met een gezamenlijke passie: mensen laten genieten van ontspanning in de buitenlucht. Hard werken, veel lachen en altijd vooruit willen. Die sfeer bleef, ook toen er steeds meer mensen bijkwamen. De groep groeide, maar de mentaliteit bleef hetzelfde: gezellig, gedreven en een tikje eigenwijs.

En zoals een goed verhaal zich ontwikkelt, veranderde ook de naam. Waarom drie verschillende namen gebruiken voor één bedrijf? Er was geen logisch antwoord, dus ontstond Welvaere. Geïnspireerd door het Noorse woord Velvaere (wellness), maar met een eigen twist. Een naam die paste bij de groeiende ambitie om buiten ontspannen bereikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen.

Van vakmanschap naar Europese groei

Met die ambitie in gedachten groeide Welvaere verder. We openden fysieke locaties in Duitsland, België en Frankrijk en ontwikkelden onze eigen producten. Onze sauna’s ontwerpen we nu volledig zelf, zodat we de hoogste kwaliteit kunnen garanderen.

Maar we kijken altijd vooruit. Daarom ligt de focus nu op online groei in Europa. We lanceerden een Engelstalige webshop en onderzoeken waar de vraag naar wellness het grootst is, zowel bij particulieren als in de zakelijke markt. Want hoe meer mensen we laten genieten van Quality Time Outdoors, hoe beter.

De volgende hoofdstukken van Welvaere

Wat begon als een klein idee in een achtertuin is uitgegroeid tot een toonaangevend wellnessmerk. Maar als er één ding zeker is, dan is het dat dit nog maar het begin is. Onze ambitie? Nog meer mensen laten ontspannen in de buitenlucht. In heel Europa en daarbuiten. En dat blijven we doen met dezelfde energie, passie en een geweldige club mensen die samen Welvaere vormen.